2014. júl 01.

Gennyedző tehetség

írta: Perceval
Gennyedző tehetség

DavidWagner-CrackedEgg.jpg

Először mosolygott, úgy mondta:

- A tehetség betegség. Leírták. Valami lelki sérülés kompenzálása. - Kissé elmerengett, majd felkapta az imént befejezett festményét, és széttépte. Utána rám nézett, és könnyekre fakadt. 

- Tévednek! - nyöszörgése dühödt üvöltésbe ment át - A tehetség nem betegség, hanem átok! Nem vagyok más, csak egyetlen nagy és lüktető érzékenység, egy más-világ, egy rohadt sziget a végtelen óceánon! Nem akarok válaszokat keresni, nem akarok gyógyírt, nem akarom ezt a végtelen küzdelmet, és nem akarom azt az idióta csodálatot, amit a teljesítmény vált ki! Én ember szeretnék lenni, nem egy seb, amely genny helyett alkotásokat váladékozik ki magából! 

Néma szomorúsággal néztem a kitörését ennek a törékeny lánynak, alig nőnek, és nem tudtam mit mondani, nem tudtam volna mást mondani neki, mint amit megfogalmazott, kilökött magából kétségbeesésében. Helyette is gyűlöltem Istent.

Szólj hozzá